Prica o jednom ajvaru

Prica o jednom ajvaru

Milos2

.

Napomena: Ovo nije PR post, niti je plaćen u ajvar naturi. Jednostavno – stravično dobar ajvar.

U neprekidno dugoj potrazi za savršenim delikatesom koja hrani naša nepca poslije 9 popodne kada razumni ljudi piju samo vodu ili čaj, konačno smo namirisali jedan proizvod sa potentnim prediktivnim senzibilitetom da bude otvoren, pojeden i animalno ispražnjen u par sati nakon prve sekunde nasilnog otvaranja poklopca.

Dame i gospodo, Njegovo Veličanstvo – Ajvar Dragutin. 

Dragutin je posebna vrsta ajvara koji se “proizvodi od zrelih plodova crvene paprike koja se dovozi direktno iz njiva u fabriku, gde se odmah ručno peče na drvima. Pečena paprika se ručno ljušti, odstranjuje joj se drška i semenke i ostavlja se da se ocedi. Oceđena paprika se zatim melje i tako samlevena se sa ostalim sastojcima stavlja u tučane šerpe, gde se uz konstantno mešanje prži i nastaje tradicionalni sprski ajvar.”

.

.

Osim što mu je ukus premoćan i što više liči na ekskluzivni namaz (recimo kavijar koji su Turci nazvali hajvar a mi maznuli i prekrstili (bez insinuacija) u ajvar) koji se topi u ustima, Dragutin u sebi krije sjajnu marketing priču. Makar nama 🙂

U moru ženskih ili rodno neutralnih naziva za razne proizvode koji se vežu za kuhinju, Dragutin je prvi naziv za ajvar u muškom rodu. Neka se pomjere razne Mame, Tetke, Ujne, Strine i Bake iz kuhinje, stigao je – Dragutin!!! Kada ajvar nazovete Dragutinom, odmah otvarate novu ciljnu grupu – muškarce koji sve češće pripremaju hranu, odlaze u kupovinu a imaju love i ukusa za premium brendove. Zapamtite da je pored kvaliteta, najvažnije pozicioniranje proizvoda kako bi zaista bio drugačije različit od konkurencije. Po teorijskoj definiciji, svi proizvodi su različiti, naravno. Fora u građenju brenda je biti drugačije različit u praksi. Ovakav način pozicioniranja proizvoda kroz izmjenu naziva tako tipičnim za kategoriju je zaista lucidan marketing potez.

.

.

Da ne dužimo priču time da je tegla u koju je ušuškan Dragutin šmekerski upakovana sa ultra-kul papirićem na poklopcu koji mu dopunjava premium izgled ambalaže a koja opravdava premium cijenu. O tome mogu ovi fešn i lajf stajl blogeri da pišu 🙂

Ali ne lezi Vraže – nije sve tako bajno sa marketing strane u ovoj priči o ajvaru.  “Dragutin je dobio ime po Stefanu Dragutinu Nemanjiću, prvom srpskom kralju u istoriji koji je vladao Beogradom.” Vrlo vjerovatno da ovaj ajvar, bez obzira što je vrhunskog ukusa i kvaliteta, neće otići dalje od srpskog, crnogorskog i dijela  tržišta BiH. Jednostavno, brendiranje ajvara po vladaocu jedne teritorije u istorijom opterećenom Balkanu imaće za posljedicu odsustvo sa polica na ostalim tržištima Adria, Ex YU ili kako god hoćete nazvanog tržišta. Dodatno, kombinacije latinice i ćirilice na samom omotu tegle i nije baš pametan potez ako se planira osvajati  regionalno tržište. 

Baš šteta za Dragutina, baš šteta. 

Svakako, dok god bude dostupan na policama, ajvar Dragutin će biti prisutan u našim frižiderima i trpezama, spreman za bezpoštedne napade amajliranih supenih kašika dok smišljamo nove marketing priče.

.

1 comment
Leave a Reply