Korporativno-komunikacijska čudovista 

Korporativno-komunikacijska čudovista 

Milos2

Potpuno nam je svejedno. Ama bas potpuno. Od spamovanja raznim nebitnim stvarima o tome sto je energija, kako funkcionise produzni kabal, do toga ko je Bendžamin Frenklin, opisa razvoja transfortmatora i da li su sami u svom PR svemiru.

Budženje postova na raznorazne teme koje su u osnovi totalno nebitne, zasluga je korpo-komunikacionih majstora iz CEDIS-a. Da ne bude zabune, ne smatramo da ne treba da budu prisutni na društvenim mrežama. Ipak, skrećemo pažnju da je ono što u najvećem broju slučajeva rade zaista supernebitno a pritome je razbacivanje državnih para.

Elem, kao firma u 100%-nom vlasništvu Elektroprivrede Crne Gore u kojoj država ima dominantno učešće u kapitalu, Crnogorski elektrodistributivni sistem iliti CEDIS nas već nekoliko mjeseci zatrpava neograničenim sponzorisanim korporativnim stvarima koje u očima prosječnog pratioca njihove FB strane izazivaju beonjačku napetost od preko 100 megavata. Ta napetost se funkcionalnim transformatorom optičkom brzinom pretvara u osjećaj čuđenja kao u đaka prvaka na pitanje – Što je pisac ovim htio da kaže? Toliko smo bili opčinjeni ovim pitanjima da smo iz prašine izvadili kornjokomukator koji koriste naši prijatelji njindža kornjače a koji nije uspio da nam odgovori na ova ali druga pitanja namijenjena CEDIS-u.

Zaista, što je cilj ovakve komunikacije na društvenim mrežama ali i prisustvo u dnevnoj štampi? Kompanija koja je u 2016. godini zapošljavaja 1.316 ljudi i imala prihode od skoro 43 miliona eura na bazi monopolističkog položaja kao dio elektroenergetskog sistema valjda ima Strategiju korporativnih komunikacija. Ako u toj strategiji piše da je kvantitet prisustva SVUDA (nismo mogli naći prikladniji izraz za njihovo mirođijsko pristustvo) važniji od kvaliteta pristustva i šmekerskog korišćenja potencijala koji CEDIS nesumnjivo ima, onda nas je udarila struja kad smo popravljali nježnje transformatore PR nauke.

Ne manje interesantna je činjenica da je gubitak CEDIS-a u 2016-toj godini iznosio 10,4 miliona eura. Što li piše u Strategiji korporativnih komunikacija na ovu temu? Kako ovo iskomunicirati? Koliko košta ovakva promocija CEDIS-a, da li će nam to neko reći tj iskomunicirati ? Da li u godinama kada Vlada steže kaiš ama baš svima i na sve strane treba da bude sasvim normalno razbacivanje ogromnih budžeta za promociju totalno beskorisnih postova i frizura koji apsolutno zamagljuju razne programe podrške koje CEDIS radi a koje su jako korisne? Kada sa istom količinom novca boost-ujete priču o transformatorima, kablovima i ko zna o čemu sve ne, kao i  priču o donacijama i društvenom odgovornom odnosi prema zajednici, tada zapravo pravite kontraefekat – ljudima je sasvim svejedno da li ste podržali zajednicu ili ste ispričali priču o nebitnoj istoriji dalekovoda jer ste to tako iskomunicirali.

U prilog dosadašnjoj Strategiji korporativnih komunikacija dajemo par prijedloga koji bi lepršavo stajali rame uz rame sa dosadašnjim aktivnostima:

  1. količina struje potrebna da se obrne Super Mario iz cuga
  2. neonska rasvjeta kao faktor smanjenja broja sitnih kriminalaca u supermarketima
  3. investicije u bakar kao mjera pada nataliteta u podsaharskoj Africi
  4. Gumena zaštita prilikom okopavanja latica bandere 

Za kraj, evo i prijedloga da CEDIS finansira doček Strujne Nove godine uz Bajagu i njegovu Muziku na struju kao glavnog izvođača pripremnih radova na dalekovodima letargičnog napretka nebitnih događaja.

Leave a Reply